Wednesday 16 February 2011

DRIVING?


belajar memandu?
perlukah?
bagi saya?
perlu sangat..
kenapa??
senang kerja nanti..
saya yakin majoriti daripada sahabat-sahabat saya sedang dalam proses mendapatkan lesen memandu walaupun ada juga seperti saya yang baru memohon lesen belajar memandu..
kata orang "better late then never"
however,setiap perbuatan dimulai dengan niat..
jadi JOM!
kita tajdid niat dalam setiap perkara
kita sebenarnya sedang berjihad ni..
tengah ikut sunnah rasulullah ini..
kalau dulu rasulullah expert menunggang..
KITA???
expert memandu...
PEMANDU BERHEMAH..
SO?
khususnya buat kawan2 seperjuangan yang sedang berjihad dapatkan lesen kereta...
moga dengan lesen2 kereta antum,bakal memudahkan kerja2 dakwah..
nak pergi program pon senang kan?
manfaatkan sebaiknya lesen kita..
saham akhirat..
setiap usaha nak dapat lesen kereta tu kalau kita betul2 niat keranaNya
kerana Islam dan kerana benda-benda yang bertepatan dengan syara'
Insya Allah parents kita pun dapat saham akhirat..
tapikan teringat pula saya kat Dr.Azizan..
antara yang saya ingat beliau berceloteh..
setakat lesen kereta kira lekeh..
kita orang Islam adalah yang TERBAIK!!
jadi kena pilih yang terbaik..
sepatutnya lesen kapal terbang , jet
kita orang ISLAM kene kuasai..
-ISLAM ITU TINGGI DAN TIADA APA YANG LEBIH DARI ITU-
..................................
jadinya lesen kereta is necessary..
no compromise..



No comments:

Post a Comment